Tuesday, December 27, 2011

Tuhan punya kuasa

peace be upon to you.



17 Disember 2011
aku ingat lagi tarikh nie..memang memories habiss sebab semalam tu kitorang ada annual dinner satu form dekat holiday inn,MELAKA..jadi si hee haa dengan baik hati nak fetch aku kat rumah,kira pergi sama-samalah 16 haribulan tu,tapi the problem is malam tu tak tahu nak balik macam mana..jadi nurin dengan baik nya hati dia ajak aku stay rumah dia dengan ady..hoho..gelak sakan noo..tapi superb beshh malam tuh,afta dinner,suma dah penat boleh layan EASY A,pekena maggie semangkuk..huu aku tidur awal sebab ngantuk,lagi pun hee haa pun dah tidur sebab besok tuh dia ada rugby kat politeknik..tidur sekatil dengan ady..eeuuww..WHAT?macam tak biasa pula kan...kat hostel biasa2 je...muat-muat kitorang tahu..
next morning,dah dengar ady ngn nurin bising-bising *nampak sangat aku bangun lambatt...siap2 lah pagi tu sebab aku kena balik awal ada wedding yaww..wajib pergi..then bekpes bersama bonda nurin,then menapak tunggu bas sampai lah mc..aku duduk depan,nanti senang nak dengar driver bas bebel apa *busy nya aku membusykan diri..nurin teman ady duduk kat area2 belakang,dekat dengan mak jah dan rakan gosip2 nya yang lain.
sesampai je dekat mc,aku pun turun lah dulu,yelah dok depan kan,nenotnenot..hampir beberapa minit nak tunggu nurin dan ady turun,sempat juga betulkan kain yang dah nak melurut..hahahathen nurin turun dengan muka yang ............... tak dapat nak digambarkan dengan perkataan how she was look like..nervous??bukan..angry?bukan...cuak??ok,tepat..ha dia macam cuak sambil menyelongkar beg nya seperti mencari sesuatu,ady pun tolong,TOLONG?tolong tengok je..aku?tengah membantu ady..aku pun tanyalah kan apa sebenarnya yang hang dok tercari-cari nie?handset lah fadhilah..handseet..ok,nurin ounya handset tidak ditemui..bagaimanakah??em tah..then kelihatan segerombolan budak-budak turun dari bas *asal lambat sangat dorang turun bus?adakah masa terhenti ketika nurin menyelongkar beg nya?hanya Tuhan saja tahu..tetiba,seorang daripada mereka berkata "eh,cuba tengok kat atas(dalam bus)cam ada barang tinggal..so nurin tanpa berlengah pergi tengok,DAMN!kosong,dekat tempat duduk dorang tadi kosong..meant,takde barang lah tinggal..dah sah,one of the boys had took nurin's phone..time nurin tengah cari2 phone kat dalam bas,budak-budak tu pun dah chaw ke mana tah..aku dengan ady jadi patung kat situ,sebab we got no idea how to solve it...
ok,cuba try call number nurin..ha ada,tapi rejected...aww cuba cari dorang kat dalam mc..huh!tahu lah kan mc..MELAKA SENTRAL yang memang penuh dengan manusia,susahlah kan..lagipun tak cam sangat diaorang..then call2 emm tak dapat jugak..so dah tak boleh buat apa...Tuhan punya kuasa

ini nuriin..*sabar ye
EASY A *haha
aku dengan ady..kamilah patung *im useless





27 Disember 2011
ha yang ini pun besh jugak..benda ini baru je berlaku..masa nie kitorang kat johor..yang ada,aku,mak,adik dengan abang amie..pagi-pagi tu ma cakap nak gi bando *ok,orang muo ..jadi semua ikutlah kan..then berhenti dekat bank islam..aku tak pandang pun ma turun,time tu tengah hari,jadi panas lah kan,aku pun pakai sunglasses duduk diam-diam..then abang amie tergesa-gesa amik phone then dia pandang aku...aku pun WHAT?style kan dila pakai macam nie..cuba hendak bergurau..tapi abang serius..ok..apa yang berlaku?then abang suruh aku call ma..aku dah eh pahal nie,ma kan baru je lintas..then aku pun call..eh pelik,takde sape angkat.aku tengok,ma tengah relax jer beratur kat dalam bank islam tu..tak kan lah dia tak dengar,selalu nya phone dia memang dekat kulit *maksud aku 24/7 dia pakai..nak kata dia tak bawak,dak konpem lah aku,adik dengan abang dengar..then aku cakap,ma tak angkat pun..abang kata SHIITT..serious mak tak angkat?tanya abang nak dapatkan kepastian..ha yelah....abang pun keluar,masuk dalam bank minta kepastian dari ma..then dengan mak2 pun keluar..ok,mak tanya aku,tak nampak ke phone ma??oh mum,i tak nampak dan i tak dengar pun ma berbunyi..ma pun pandang aku yang aku pun tak ngerti apa bahasa di muka nya.then abang kata ha takpe,ma gi uruskan hal ma..biar abang uruskan nie..then ma pun keluar masuk balik dalam bank..muka adik dah sedih,nak nangis pun ada..ye lah,musibah lah kira nya nie...actually.masa aku tengah duduk selesa pakai sunglasses tadi,ada apek naik motosikal berhenti sebelah kereta dan ambil sesuatu yang berada di jalanraya..ohh sampul warna hitam..sama macam mak..then abang pun try call mak..mak tak angkat..abang pun rasa pelik..dalam keadaan cuak mencuak tu aku istigfar suruh adik sekali..abang dah penuh dengan caci makian..alah!lelaki..biasasa lah..abang drive cuba cari apek tadi..hmm mustahil lah kan nak dapat,tapi abang cuba..aku dah diam tak terkata apa-apa...Tuhan lebih tahu..then bila tahu usaha nie sia-sia..pergi jemput mak balikk..ma masuk,dia pandang aku lagi,sebab aku duduk belakang,sama dengan dia..ye,aku faham..aku cakap ma,phone ma takde pun dalam kereta nie.ma cakap,haih!macam mana le boleh jatuh.ma kua pun tak tengok...ok..ma faham,dia suruh aku text kakak-kakak dengan abang-abang yang lain..semua terkejut..yelah,baru je text ma pagi tadi..tup2 dah hilang..Tuhan punyaa kuasa...aku pun try le calling dan texting number ma,tapi sia2 je..belum beberapa minit,kak ain text




kak ain       :macam mana boleh hilang?ha ma nak henset apa??
aku            :cerita nya panjang,tak boleh nak dipendekkan..
                    ma kata nanti dulu, sebab ma masih mengharap yang  
                    phone dia jumpa balik...
kak ain      :oh,ok



then kitorang on the way balik rumah nenek..before masuk,ma bagitahu jangan cakap dengan nenek apa yang berlaku..sebab nanti nenek aku plaks sedih..mana tahu dia emotional ke..hoohoo jadi kitorang buat macam tak de pape berlaku..after lunch n praying..kitorng gerak balik jasin..ma suruh aku try lagi call..amaigadd!!ada orang angkat..aku suruh abang yang cakap...apek tu tanya siapa nie?abang cakap mintak pulang phone,tapi dia terus off..kitorang cuba call,apek tu angkat then off...peh!!memang baran aku layan apekk nie...kredit aku pun habis...hmm,mintak tolong kakak..sama je..apek tu angkat then letak..buduh punya olang...derr..ma nak kan balik phone sebab number..ma dah le orang penting dalam sekolah..mesti orang cari dia..dah satu hal nak renew number...benda senang dah jadi rumitt...aku tanya ma,nak phone apa..ma cakap ta nak,jap2,mak tengah doa nie,minta2 apek tu terberak2 ker,terkencit ke..aku pun jawab,ma,kalau takat berak pun boleh cebok lah..haha ma gelak2..tetiba adik jer sambung ha biar apek tu buasir..semua terdiam..buasir??haha bukan senang nak rawat..hahha..then keadaan kembali pulih,macam tak de apa yang berlaku..before nie,abang amie sangaat emo kowt...ma pun dah macam redha..relax ma,samsung tablet sedang menanti anda..hahaha..em musibah yang berlaku,mesti ada sebab..itu semua Tuhan punya kuasa...............


baiklah..apa pun yang berlaku..ada hikmah nyaa..semua Tuhan punya kuasa..its a God fate..ada lah tu Dia nak uji kita..biar kita sedar betapa tinggi nya langit dan bumi *tetibe je..haha


k..bye

                                                     ASSALAMU"ALAIKUM